ماجرای “سهمیه کارت آزاد جایگاه تمام شده است” در پمپ بنزین ها چیست ؟
یکی از موضوعات مهمی که همواره در جایگاههای سوخت مورد توجه قرار میگیرد، مدیریت سهمیه کارت سوخت آزاد است. استفاده از این کارتها گاهی با چالشهایی همراه است که آگاهی از نحوه شارژ و کاربرد آن میتواند برای مالکان خودرو مفید باشد.
در این مطلب از پویامگ، به بررسی دلایل اتمام سهمیه کارتهای آزاد و راهکارهای پیشنهادی میپردازیم.
دلایل اتمام سهمیه کارت سوخت آزاد
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران، در خصوص علت اتمام سهمیه کارتهای آزاد توضیح داده است که هر جایگاه در طول شبانهروز حدود ۷۰۰۰ لیتر سهمیه دارد. این میزان ممکن است به دلیل استفاده زیاد تا پایان شب تمام شود و شارژ مجدد آن نیز تنها ساعت ۱۲ شب صورت میگیرد.
استفاده زیاد در طول روز: به دلیل حجم بالای مراجعه به جایگاهها، سهمیه کارت آزاد زودتر از زمان انتظار تمام میشود.
شارژ محدود و برنامهریزیشده: شارژ این کارتها محدود است و هر جایگاه سهمیه مشخصی دارد.
لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی
سخنگوی صنف جایگاهداران تأکید دارد که استفاده از کارت سوخت شخصی توسط مردم میتواند از اتمام سریع کارتهای آزاد جلوگیری کند.
کارت آزاد جایگاهها باید صرفاً در مواقع اضطراری استفاده شود.
استفاده غیرضروری از کارت آزاد باعث کمبود سهمیه برای خودروهایی میشود که کارت شخصی ندارند یا سهمیهشان تمام شده است.
انتقادات و پیشنهادات
به گفته نواز، نحوه تخصیص کارتهای آزاد و طرحهای موجود در استانها همچنان جای بهبود دارد. وی اشاره کرده است که این مسئله در برخی مناطق با مشکلات بیشتری مواجه است.
در جدول زیر، خلاصهای از موارد کلیدی ذکر شده است:
موضوع | توضیح |
---|---|
سهمیه روزانه کارت آزاد | ۷۰۰۰ لیتر، با امکان اتمام تا پایان شب |
زمان شارژ مجدد | ساعت ۱۲ شب |
استفاده پیشنهادی از کارت | صرفاً در مواقع اضطراری یا نبود کارت شخصی |
استفاده صحیح از کارت سوخت شخصی میتواند تأثیر بسزایی در کاهش مشکلات جایگاههای سوخت داشته باشد. شارژ محدود کارتهای آزاد و نیاز به مدیریت بهتر در تخصیص سهمیه، از مواردی است که نیازمند توجه جدیتر است. امیدواریم این مطلب از پویامگ توانسته باشد آگاهی بیشتری در این زمینه فراهم کند.