علت واریز نشدن یارانه دهک اول تا سوم بانک ملت | آبان 1403

در این مقاله از پویامگ، دلایل واریز نشدن یارانه سه دهک (بانک ملت) نخست در آبان ۱۴۰۳ را بررسی کرده و نکات ضروری برای حل این مشکلات را ارائه خواهیم داد.

این مطلب به‌ویژه برای مشتریان بانک ملت که هنوز یارانه خود را دریافت نکرده‌اند، مفید خواهد بود.

علت واریز نشدن یارانه دهک اول تا سوم

بر اساس اعلام حسینی، مدیر اطلاع‌رسانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه سه دهک نخست به حساب سرپرستان خانوار واریز شـده است.

اما این ماه به دلیل مشکلات فنی و نرم‌افزاری در برخی بانک‌ها، واریز با تأخیر انجام شـده است. طبق اظهارات وی، این مشکل تا پایان هفته رفع خواهد شد و نیازی به نگرانی نیست.

علت واریز نشدن یارانه دهک اول تا سوم بانک ملت | آبان 1403

دلایل عدم واریز و تأخیر در پرداخت حساب بانک ملت

۱. تغییر شماره حساب سرپرست خانوار
در صورتی که سرپرست خانوار شماره حساب خود را تغییر داده باشد، ممکن است یارانه واریز نشود. در چنین شرایطی، مبلغ یارانه دو ماه به‌صورت یکجا در ماه آینـده پرداخت می‌شود. صبوری در این مورد ضروری است.

۲. عدم دریافت پیامک واریز
گاهی به دلیل مشکلات شبکه یا عدم آنتن‌دهی، پیامک واریز یارانه ارسال نمی‌شود. در این موارد، سرپرستان می‌توانند وضعیت حساب خود را از طریق دریافت موجودی یا بررسی گردش‌های اخیر پیگیری کنند.

آیا یارانه من در بانک ملت حذف شده است؟

طبق گفته مسئولان، یارانه هیچ‌یک از افراد حذف نشـده و اختلال تنها مربوط به تأخیر بانکی است. این اطمینان داده شده که حق افراد محفوظ است و مشکلی در پرداخت وجود ندارد.

تعداد خانوارهای دریافت‌کننده یارانه و مبالغ پرداختی

در حال حاضر، حدود ۲۴ میلیون خانوار (۷۸ میلیون نفر) یارانه نقدی دریافت می‌کنند. مبالغ به شرح زیر است:

دهک‌های اول تا سوم: ماهانه ۴۰۰ هزار تومان
دهک‌های چهارم تا نهم: ماهانه ۳۰۰ هزار تومان

عدم واریز یارانه بابت کسر اقساط تسهیلات از یارانه

۱. تسهیلات کرونا
سرپرستانی که وام قرض‌الحسنه کرونا (۱۰ میلیون ریالی) دریافت کرده‌اند، اقساط باقی‌مانده این وام از یارانه آنان کسر می‌شود.

۲. تسهیلات اربعین
اقساط وام‌های مربوط به سفرهای عتبات نیز به نسبت تعداد اعضای خانواده از یارانه کسر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

تأخیر در واریز یارانه نقدی معمولاً به دلایلی مانند مشکلات فنی یا تغییر اطلاعات حساب رخ می‌دهد و جای نگرانی ندارد.

مشتریان بانک ملت که با این موضوع مواجه شده‌اند، بهتر است صبور باشند و برای اطلاعات بیشتر با بانک یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها تماس بگیرند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *